شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار پیش بینی کرد:

صادرات نرم افزار در سال آینده20 درصد افزایش خواهد داشت

تیک نیوز

سه شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳:۰۰


رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار با تاکید براینکه اسناد صادرات بسیاری از شرکت های تولیدی داخل کشور به این اتحادیه ارایه نمی شود پیش بینی کرد که صادرات نرم افزار در سال 90 با 20 درصد رشد نسبت به سال گذشته روبرو شود.

وایمکس نیوز - محمدرضا طلایی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به جمع آوری مدارک و مستندات مبنی بر صادرات نرم افزار شرکت های نرم افزاری برای برآورد میزان صادرات این محصول در کشور گفت: یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه کشور دستیابی به سهم 5/1 درصدی فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی است که در این راستا سهم تولیدات نرم افزار بسیار پررنگ تر خواهد بود.
وی از شرکت های نرم افزاری که تاکنون اسناد و مدارک میزان صادرات خود را به اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار ارایه نکرده اند خواست تا مدارک را ارایه کنند تا رقم دقیق تری از میزان صادرات این کالای فناوری به دست آید و گفت: میزان صادرات نرم افزار هر سال را در 6 ماهه اول سال بعد آن برآورد می کنند و براین اساس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار در حال ارزیابی صادرات نرم افزار برای سال 89 است.
رییس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار میزان صادرات در سال 88 را بالغ بر 75 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: میزان صادرات نرم افزار در سال 89 بالغ بر 80 میلیارد دلار تخمین زده شده اما پیش بینی می شود آمار صادرات نرم افزار در سال 90 با 20 درصد افزایش نسبت به سال گذشته روبرو شود که این مستلزم آن است که تمامی شرکت های نرم افزاری اسناد و مدارک صادرات خود را به اتحادیه ارایه کنند.
طلایی از شرکت های تولیدکننده و صادرکننده نرم افزار خواست تا با عضویت در این اتحادیه هم از بسته حمایتی و تسهیلاتی که سازمان توسعه تجارت در اختیار این بخش می گذارد استفاده کنند و هم آمار صادرات نرم افزار کشور را بهبود بخشند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو